Úvodní stránka   Napište nám   I Like sociální sítě
 
  Fitaktivnet
CZE | ENG

Základ leží v hlavě - energetická rovnováha

15. 10. 2012 10:30:00
text

Všichni chtějí být zdraví a hubení.

Přesto má většina populace nadváhu, zdravotní problémy

... a nic s tím aktivně nedělá. KDE JE PROBLÉM?
Pokud i vy patříte k této “většině” populace nevěšte hlavu ... ale začněte ji aktivně používat. Odpověď na zmíněnou “iracionalitu” totiž leží především přesně V HLAVĚ.   

 Zdravilide.cz - naučíme Vás žít zdravě.

 

holkaJe zcela přirozené, že se hlava brání představě o hladovění, odepření si toho co má člověk rád a naopak představě o hodinách tělesné námahy, kterou dosud rozhodně moc rád neměl. Je pak pouze otázkou času po jak dlouhé době “hlava vzepře” a člověk se pomalu a nebo naráz vrací k předchozímu režimu.  
Selský rozum i vědecké studie se tak shodují, že tudy cesta nevede.  


Věda se proto zbývá tzv. teoriemi změny chování jako jsou Teorie zdůvodněné akce a plánovaného chování , Model víry ve zdraví, Transteoretický model, Sociálně kognitivní teorie, Sociálně ekologická teorie,  …

Pokud tyto teorie přeložíme do srozumitelného jazyka a použijeme zmíněný selský rozum dojdeme k těmto doporučením.

 

Žít zdravěji je jednoduché

 

Začínejte postupně. A stoupejte krok za krokem ke svým cílům

Stanovte si postupné cíle a za těmi jděte. Nemusíte a ani nedokážete všechno hned. Kdo 15 let přibíral neměl by čekat, že zhubne za měsíc na původní hmotnost. Kdo denně dojte nejdál do garáže či na parkoviště, těžko poběží na měsíc maratón (co tak za rok?).

Nečekejte na magické datum

1. 1. 20XX ani chvilkovou motivaci spojenou např. s představou dovolené v plavkách, abyste začali ZNOVA hubnout, či žít zdravěji. Do plavek to většinou stejně nestihnete, a z novoročního předsevzetí se brzy vyspíte. Začněte HNED TEĎ. Získáte tak několik týdnů či měsíců navíc proto abyste mohli začít pozvolna, bez stresu, bez hladu … s postupnými, z počátku třeba jen drobnými, změnami životního režimu.     

I když chce každá změna určitou sebekázeň, nic nesmí být dogma.

Představa, že už nikdy neochutnáte pivo či čokoládu, stejně jako představa - teď budu X měsíců hubnout a pak si zase dám piva či čokolády kolik budu chtít, rozhodně k dlouhodobému výsledku nevedou.

Nikdo netvrdí, že plánovaná změna bude úplně jednoduchá.

Zkuste proto výsledky Vašeho úsilí vyvážit drobnými či většími odměnami. Slibte si drobný dárek za každé shozené kilo, nebo něco většího za dosažení jiného, předem stanoveného, cíle. Taková investice se jistě vyplatí.

Přemýšlejte nad tím co děláte!

Proč jíte, když nemáte hlad? Nechováte se spíš jako zvířátko, než jako “člověk moudrý”? Jíte někdy například jen proto, že jste ucítili smaženou dobrotu na ulici, nebo viděli zákusek za výlohou? Čekáte raději na výtah, než abyste vyšli po schodech? Jste schopni kroužit autem u supermarketu dlouho kolem předních řad, než byste zaparkovali dále a došli pěšky (tam je vždy volno :)? Zapracujte své cíle i to těch nejjednodušších činností. Zkuste být člověkem moudrým.

Jakákoli snaha o pozitivní změnu si zaslouží obdiv a podporu okolí.

Zkuste motivaci ke zdraví hledat v rodině i ve svém okolí. Ideální je samozřejmě mít do začátku nějakého parťáka. Zkuste ho najít ve svém okolí. Velkou šanci budete mít i na tomto webu.

Uvědomění si zdravotních hrozeb plynoucích z nevhodného životního stylu a jejich dopadu do běžného života může být velkým motivátorem.

Proto Vás musíme, jen ve Vašem zájmu, nevarovat. Zamýšlet se nad tím co jste pro sebe v minulosti MOHLI udělat až v nemocniční čekárně, nebo na nemocničním lůžku se seriózní diagnózou (odkaz na rizika z nedostatku PA) je daleko větší stres a diskomfort než každodenní procházka … i když to třeba nepřijde hned zítra. 

Čím vícekrát již snaha selhala, tím hůře se hledá další motivace.

Proto tentokrát to  již musí být naposled a úspěšně. To znamená konečně dlouhodobě a úspěšně. Tentokrát Vám pomůže něco, co tu ještě nebylo.

V aplikaci Optimální svět Vás bude zdravý život bavit! REGISTRUJTE SE.

věřte si



 

ohodnotit článek 4 2 komentáře Komentáře (5)

KOMENTÁŘE

asMorapxt3b0

17. 4. 2016 4:53:00

http://buy-propranolol.xyz/ - buy propranolol online

asrof1ldgum

26. 4. 2016 12:43:00

<a href=http://cialisgeneric.in.net/>buy cialis generic</a> <a href=http://acyclovir.cricket/>buy herpes medication without a prescription</a> <a href=http://buyzofran.date/>buy zofran</a> <a href=http://buyviagrawithpaypal.nu/>viagra</a> <a href=http://phenergan.cricket/>phenergan</a>

asrofrpuvvl

13. 5. 2016 16:49:00

http://buycolchicine.faith/ - colchicine epocrates http://buy-methotrexate.top/ - buy methotrexate http://buymotilium.cricket/ - buy motilium online

asMoraofq5n9

24. 5. 2016 3:27:00

http://tamoxifen.trade/ - nolvadex tamoxifen http://amoxil.link/ - amoxil http://generic-retin-a.eu/ - retin-a http://bupropion.accountant/ - bupropion xl 150 mg online

asMoracxur1q

30. 6. 2016 16:18:00

<a href=http://methotrexate.click/>methotrexate</a> <a href=http://buytamoxifen.racing/>tamoxifen</a> <a href=http://advair.mom/>advair</a>


Tipy pro vás

Zdravý pohyb pro začátečníky

Gratulujeme! Rozhodli jste se začlenit pravidelný pohyb do vašeho zdravého životního stylu, a využít jeho četných výhod? Je to moc chytrý tah.

Ale stejně jako mnoho jiných dobrých věcí, může být i toto přinášet určitá rizika. Zvláště pokud jste se dlouho žádnému pohybu nevěnovali, nebo pokud máte nějaká zdravotní omezení (včetně obezity), které by mohly zvýšit riziko poškození zdraví. Takže je důležité vědět, jak realizovat pohyb bezpečně, a vyhnout se možným problémům předtím než nastanou. Následující informace by Vám k tomu měly pomoci.



Reklama

 
Registruj se do programu   Pozvi přátele   OnLine hubnutí