Úvodní stránka   Napište nám   I Like sociální sítě
 
  Fitaktivnet
CZE | ENG

Obyčejná chůze s neobyčejným výsledkem

15. 10. 2012 10:30:00
text

I tak „obyčejný“ pohyb jako je chůze přináší mnoho benefitů

Chůze je dobrá pro Vaše srdce:

Pravidelná chůze  může pomoci

  • snížit vysoký krevní tlak

  • snížit vysoký cholesterol

  • dosáhnout kontrolu hmotnosti

 

Oba tyto faktory přitom výrazně zvyšují pravděpodobnost onemocnění srdce.

Používejte krokoměry z našeho OPTIShopu

Podle dlouhodobé Nurses' Health Study, která sleduje zvyky a zdraví 72,000 ženských sester, tři hodiny svižné chůze každý týden (to je jen 30 minut denně) může snížit  riziko onemocnění srdce u žen o 30% na 40%.

 Studie zveřejněná v prestižním vědeckém časopise Medicine & Science in Sports and Exercise prokázala, že ženy s vysokým krevním tlakem a se sedavým životním stylem dosáhnou snížení systolického krevního tlaku a tělesné hmotnost chůzí 9,700 kroků denně při vlastním zvoleném tempu. Prokazatelné zlepšení se dostavilo již po 24 týdnech bez jakéholi další farmakologické intervence.

Harvardští vědci sledující 11.000 mužů a zjistili, že jedna hodina pravidelného, mírného cvičení (ekvivalent rychlé chůze) pravidelně pět dní v týdnu, může snížit riziko mrtvice u muže na polovinu !!!

 

Chůze posiluje kosti a klouby:

Chůze je šetrnější ke kloubům

než aktivity jako je běh nebo aerobik. Přesto stále pomáhá výrazně snížit riziko osteoporózy a snižuje riziko pádu.

Podle studie sledující více než 30.000 mužů a žen ve věku 20 až 93 let snižuje souvislá chůze výrazně riziko zlomeniny kyčelního krčku,  ?

Souhrn 24 studií sledující vztah mezi aerobním cvičením a kostní denzitou u žen naznačuje, že chůze již od 30 minut denně významně  zvyšuje denzitu (hustotu) kostí (při srovnání s neaktivními).

Chůze byla přitom preferovanou forma cvičení u většiny účastníků studií.


Kontrola hmotnosti:

Ačkoli se chůze může zdát jako činnost mírné aktivit, dá se realizovat i intenzitou (rychlá chůze), která může zvýšit tepovou frekvenci a přispívat k významnému „spalování energie“. Může tak významně pomáhat k udržení zdravé hmotnosti.
 

Vědci z Center for Human Nutrition Health Sciences Center z University of Colorado ukazují, že již prostá chůze po dobu 15 minut (nebo o 2000 kroků) a lehké snížení množství jídla (i třeba o pár soust) Vám může pomoci předcházet budoucímu nárůstu hmotnosti.

 Programy postavené na základě sledování počtu kroků prokázaly, že účastníci, kteří ujdou již 2000 až 4000 kroků za den (to je cca 1 až 2 km) mohou očekávat MÍRNÝ úbytek hmotnosti.


Výhody pro mysl

Cvičení se připisuje dlouhý seznam pozitivních dopadů v oblasti psychického zdraví. Například snížení depresí či zlepšení kvality spánku.

Článek v Journal of Holistic Nursing ukazuje, že ženy se sedavým životním stylem, které se zapojily do chodeckého  programu, vykazovaly vyšší duševní a emocionální spokojenost a snížení stresu.

Ženy a zdraví vydal další studii, která měří 128 sedavý a etnických menšin ženy. Výzkumníci zjistili, že účastníci, kteří chodili více hlášeno zvýšení pozitivního duševního zdraví, duševní pohody a zdravého životního stylu.

Další výzkum prováděný u 124 seniorů se sedavým životním stylem zjistil, že ti, kteří chodili po dobu alespoň 45 minut třikrát týdně šest měsíců, prováděli podstatně lépe vybrané kognitivní úlohy, než ti, kteří se věnovali protahovacím nebo posilovacím cvičením. Vědci, jejichž studie byla publikována v časopise Nature se domnívají, že zlepšení jejich kardiorespirační zdatnosti zvýšilo průtok krve do mozku, což pomohlo zlepšit funkci mozku.

ohodnotit článek 2 0 komentáře Komentáře (5)

KOMENTÁŘE

asMoracqo5kp

4. 5. 2016 8:32:00

http://buydiclofenac.racing/ - diclofenac http://buytetracycline.faith/ - tetracycline http://lasix-medication.nu/ - learn more here http://retin-a.xyz/ - retin-a

asrofeq6e5r

17. 6. 2016 0:36:00

<a href=http://buy-albendazole.trade/>albendazole</a> <a href=http://levitra.in.net/>levitra 20 mg</a> <a href=http://robaxin.xyz/>500 mg robaxin</a> <a href=http://propranolol.link/>propanolol 20 mg to buy without prescription</a> <a href=http://motilium.faith/>buy motilium</a>

asMora5wg7xw

23. 7. 2016 10:58:00

<a href=http://buy-kamagra.accountant/>kamagra</a> <a href=http://cipro500mg.eu/>cipro 500 mg</a> <a href=http://vermox.xyz/>vermox online</a> <a href=http://buy-cialis-online.in.net/>cialis</a> <a href=http://albuterolnebulizer.science/>cost of albuterol inhaler</a>

asMoraytt41p

3. 9. 2016 2:14:00

<a href=http://costofcymbalta.science/>cymbalta</a> <a href=http://strattera.host/>cost of strattera</a> <a href=http://nolvadexpct.date/>nolvadex pct</a> <a href=http://amoxil.website/>amoxil</a>

aja

13. 3. 2017 21:05:00

Je to arabsky?


Tipy pro vás

Zdravý pohyb pro začátečníky

Gratulujeme! Rozhodli jste se začlenit pravidelný pohyb do vašeho zdravého životního stylu, a využít jeho četných výhod? Je to moc chytrý tah.

Ale stejně jako mnoho jiných dobrých věcí, může být i toto přinášet určitá rizika. Zvláště pokud jste se dlouho žádnému pohybu nevěnovali, nebo pokud máte nějaká zdravotní omezení (včetně obezity), které by mohly zvýšit riziko poškození zdraví. Takže je důležité vědět, jak realizovat pohyb bezpečně, a vyhnout se možným problémům předtím než nastanou. Následující informace by Vám k tomu měly pomoci.



Reklama

 
Registruj se do programu   Pozvi přátele   OnLine hubnutí